logo
Za učenike

G Suite

Za učenike

e-Dnevnik

O projektu: Nastava 21. stoljeća (The 21st Century Classroom)

2017. našoj školi odobren je prvi europski projekt Nastava 21. stoljeća u sklopu ERASMUS+ programa, kojem je cilj osuvremeniti nastavu i učiniti našu školu vidljivijom u zajednici u vrijednosti 19.000 EUR.Ovaj projekt će se realizirati participacijom škole u e-projektima, pokretanjem Moodle platforme, uvođenjem inovativnih metoda u nastavu korištenjem ICT vještina. Rezultati projekta bit će prezentirani na Danu otvorenih vrata, web stranici škole, lokalnim medijima i eTwinning grupi.

Time će se ostvariti ciljevi projekta: veća vidljivost škole, uvođenje europske dimenzije u školsko ozračje te stavljanje učenika u centar nastavnog procesa, poticanje kritičkog mišljenja, kreativnosti i suradnje među učenicima. U ERASMUS+ projektu sudjelu osam nastavnika i pedagog. Školski tim će za potrebe stručnog usavršavanja ostvariti individualne mobilnosti, koje će im omogućiti usvajanje i razvoj novih znanja i vještina, u periodu od 1.7.2017. do 31.10.2018. Individualne mobilnosti školskog tima, u skladu s njihovim potrebama za provedbu projekta, bit će ostvarene u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Italiji, Nizozemskoj i Grčkoj. (Detaljnije)

  • Mobilnosti: U sklopu ovog projekta ostvareno je ukupno devet mobilnosti, osam nastavnika i školski pedagog.

Diseminacijske aktivnosti

  • Predavanja i radionice: Sudionici mobilnosti su u rad na diseminacijskim projektima s učenicima uključili i kolege koji nisu direktno sudjelovali na mobilnostima, održali su ukupno tri predavanja i 5 radionica na nivou NV.

Sudionici mobilnosti održali su 3 predavanja i 3 radionice u prosincu 2017. godine za predstavnike tri zaprešićka vrtića, Osnovne škole Ljudevit Gaj i srednje škole Rudolfa Perišina iz Velike Gorice(cca 35 osoba): predavanja Suvremeni pristupi u obrazovanju: radionice Nastava 21. stoljeća: Mobitel u ruke, a ne pod klupe!,Nastava 21. stoljeća: Hodamo i učimo – učionica u prirodi, Nastava 21. stoljeća: eTwinning projekti kao sastavni dio nastave. Na portalu skole.hr podijelili smo ukupno 9 priča iz učionica, koje su ujedno i primjeri dobre prakse primjene novostečenih znanja. Na tom portalu objavljene su i dvije vijesti iz naše škole (Erasmus+ kutak Srednje škole Ban Josip Jelačić na Danu otvorenih vrata i Izložba: Jane Austen u 21. stoljeću). Rad smo predstavili kolegama, učenicima naše škole kao i osmašima lokalnih osnovnih škola te zainteresiranoj lokalnoj zajednici na Danu otvorenih vrata na radionicama Erasmus+ kutak SŠBJJ: e-magazine in the Classroom, Mobitel u ruke, a ne pod klupe!, Hodamo i učimo – izvanučionička nastava, Povijest za budućnost, Planiranje online financija, 3D Zaprešić, Vijesti iz potkrovlja, Voice-over projekti i G-suite for education. Znanja, kompetencije i rezultati rada objavljeni su u eTwinning grupi The 21 Century Classroom koja ima 872 članova te aktivnim radovima na eTwinning projektima kojima smo inicijatori: The 21 Century Classroom, Clicks in the City i Viktor Frankl Man’s Search for Meaning gdje su aktivnosti na twinspaceu javni.

Nastavnice engleskog jezika napisale su članak o projektu u e-časopisu Hrvatskog udruženja profesora engleskog jezika (Hupezine – No9) čiji su članovi iz cijeloga svijeta. Aktivno sudjelovanje na tečajevima SEG-a potvđuje objavljivanje dvije nastavne pripreme izabrane za objavu na stranicama portala kao primjeri dobre prakse: Best PBL Plans Curated by the Editorial Board of Competences for 21st Century Schools Course Alumni Group i Best PBL Plans Curated by the Editorial Board of Cultural Diversity Course Alumni Group. Po povratku sa svoje mobilnosti nastavnice engleskog i nastavnica njemačkog jezika održale su dva predavanja i šest radionica na ŽSV-ima nastavnika engleskog i njemačkog jezika (cca 40 osoba): Suvremeni pristupi u obrazovanju, Innovative Methods in English Language Teaching, Tehnologija u nastavi stranog jezika, Let’s Talk Tech in English Classroom!,Flipping your classroom, Digitalni nastavni materijali, Now Starring YOU! – projektni oblik rada i Projektno učenje (PBL): Snimanje reklame i Voice-over projekti.

Nastavnica povijesti je održala je tri diseminacijska predavanja; Suvremene metode u poučavanju, predavanje MŽSV za profesore etike, filozofije i logike, Velika Gorica; Digitalne metode i projektno učenje, predavanje za voditelje ŽSV-a Filozofije, Logike i Etike te Učenik kao kreator u digitalnom okruženju, interaktivno predavanje za profesore povijesti na ŽSVu (cca 50 osoba). Rad na projektu snimanja filma Sto godina od Velikog rata predstavila je na tribini za javnost Povijest za budućnost i članakom na skolskiportal.hr. Kao voditeljica novinarske skupine sve aktivnosti vezane za projekt je redovito objavljivala na FB stranici škole, Instagramu te na FB stranici projekta.

Stručni suradnik pedagog je održao dva diseminacijska predavanja. Prvo je bilo namijenjeno stručnim suradnicima pedagozima srednjih škola Zagrebačke županije gdje je predstavljen projekt Nastava 21. stoljeća kao i provedene aktivnosti s učenicima. Bilo je nazočno 11 pedagoga. Isto predavanje pedagog je održao sa stručnim suradnicima pedagozima osnovnih škola Grada Zaprešića i okolnih općina (Bistra, Prigorje Brdovečko, Pušća, Jakovlje, Šenkovec, Brdovec, Luka, Kupljenovo, Kraljevec na Sutli, Marija Gorica) gdje je bilo nazočno 12 stručnih suradnika.

Nastavnica matematike je održala diseminacijsko predavanje: Inovativna i zanimljiva matematika! na ŽSV-u nastavnika matematike(cca40 osoba).Nastavnica hrvatskog jezika održala je dva predavanja na ŽSV nastavnika hrvatskog jezika:Suvremene metode poučavanja u terenskoj nastavi i Mobitel u ruke, a ne pod klupe! (cca40 osoba) Nastavnica sociologije i politike i gospodarstva održala je diseminacijsku radionicu Kreativne aplikacije u nastavi na MŽSV za profesore etike, filozofije i logike (cca30 osoba). Nastavnica nastavnica ekonomske grupe predmeta održala je diseminacijsko predavanje i radionicu Entrepreneurship education at school na MŽSV za profesore ekonomske grupe predmeta (cca30 osoba).Suradnja na e Twinning projektu My town as tourist destination sa Srednjom školom iz Ogulina temelji se na predstavljanju učenika naše škole te Zaprešića kao turističkog mjesta.Suradnja sa Srednjom ekonomskom školom iz Sarajeva na eTwinning projektu The 21st Century Classroom-Osobne financije online.

  • Dnevnici učenja: Ako vas zanima što su naši nastavnici naučili na svojim mobilnostima, zavirite u njihove dnevnike učenja.

Ečasopis: Erasmus tim sve svoje mobilnosti, aktivnosti, projekte i rezultate rada objedinio je na jednom mjestu izdavanjem ukupno 4 broja diseminacijskog ečasopisa projekta koji su objavljeni i na skole.hr,

Rezultati rada s učenicima

Povijest za budućnost:

Na nastavi povijesti ove školske godine je proveden projekt „Sto godina od završetka Velikog rata“, a kao konačan rezultat učenici su napravili edukativan film. Film u cijelosti možete pogledati na YouTube kanalu Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića

Učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića sudjelovali su u projektu obilježavanja 200 godina smrti Jane Austen likovno se izražavajući i kreirajući različite materijale uz pomoć online alata. Projekt je trajao jednu školsku godinu, a u njemu su sudjelovali učenici svih razreda i usmjerenja pod mentorstvom svojih profesorica. Projekt je uspješno predstavljen javnosti na izložbi u školskoj galeriji Anima.

Povodom 200 godina smrti Jane Austen, u galeriji Anima u Srednje škole Ban Josip Jelačić Zaprešić, 25. travnja 2018. godine, otvorena je izložba Jane Austen in the 21st Century kao kruna cjelogodišnjeg projekta. Svi su posjetitelji mogli osjetiti dašak 19. stoljeća uz romantičnu glazbu, interijer, engleski čaj i kolačiće te sveprisutne Jane.

Izložba je zamišljena kao spoj tradicionalnog i modernog u sklopu Erasmus + projekta Nastava 21. stoljeća i kao dio projekta Zdravi odnosi kojim se potiče bolja suradnja učenika, djelatnika škole, roditelja i lokalne zajednice. Pod mentorstvom svojih profesorica Keti Bradanović (likovna kultura), Helge Kraljik (engleski jezik)  i Ankice Šarić (engleski jezik), učenici svih usmjerenja i svih razreda pripremali su izložbu tijekom 2017./2018. školske godine. Pridružili su im se mnogi nastavnici i djelatnici škole kao i neki roditelji.

Učenici su najprije proučavali život i djelo poznate engleske književnice i nakon toga su se nastavili likovno izražavati u različitim tehnikama. Budući da pripadamo digitalnom vremenu ta ista likovna djela upotrebljena su u izradi online postera, infografika, stripova, slagalica i bookmarkera uz pomoć različitih online alata. Učenici su također gledali filmove temeljene na djelima Jane Austen (Ponos i predrasude; Emma) i nakon toga izradili svoje voiceovere kao parodije filmskih isječaka. Također su osmislili i snimili intervju s Jane Austen koju su za potrebe snimanja intervjua IT programom doveli u 21. Stoljeće.
https://www.thinglink.com/scene/1045256411950350338

Jane Austen in the 21st Century eBook

Razredni e-časopis: Hallway into 3.B

Hallway into 3B je e-časopis koji su učenici 3.b razreda izradili u sklopu nastave engleskog jezika. U izradi e-časopisa Hallway into 3B korištena je metoda projektne nastave. Učenici su morali odgovoriti na pitanje So what’s new in class 3B? samostalno birajući teme kojima se žele baviti, pišući članke, osmišljavajući reklame i online stripove. Hallway into 3B je izrađen uz pomoć online alata  Adobe Create Magazine, a za urednički dio posla  odgovorni su Anamarija Benčić i Lovro Vrakela.

https://www.calameo.com/read/005435212622ce09cd5f5

Mock Trial – Zakon na djelu (Mislav Križan, 3.b)

Učenici 3.b razreda gimnazijskog usmjerenja su u sklopu nastave engleskog jezika  održali mock trial  (lažno suđenje) liku iz romana Stephena Kinga. Annie Wilkes je oživljena isključivo za potrebe suđenja ;).

Ovim razrednim projektom, sadržaj romana Misery na zanimljiv je način povezan s pravnim vokabularom potrebnim za održavanje mock triala. Učenici su samostalno za domaću zadaću proučili vokabular i sudski sustav SADa te pročitali roman, a suđenje pripremili i održali u razredu.

Suđenje je uključivalo likove iz romana, od kojih je glavni lik, pisac Paul Sheldon, pokrenuo tužbu protiv  Annie Wilkes zbog nasilnog ponašanja. Unatoč brojnim svjedočenjima svjedoka i stručnjaka od strane tužiteljstva, Annie Wilks nije osuđena. Umjesto zatvorske kazne, Annie je poslana na adekvatno liječenje u umobolnicu, što je bio i konačan cilj obrane.

Mock trial je samo jedan u nizu već uspješno realiziranih projekata u sklopu moderne škole (metoda obrnute učionice) kao primjer kreativnijeg pristupa učenju i većeg angažmana učenika od onoga u klasičnoj nastavi.

Erasmus+ kutak Srednje škole Ban Josip Jelačić na Danu otvorenih vrata 10.05.2018.

Na projektnu nastavu s temom Zdravi odnosi pozvani su učenici i učenice 8. razreda, njihovi nastavnici, roditelji i svi zainteresirani u četvrtak, 10. svibnja 2018. godine, od 9 do 15 sati. Naši su učenici proveli zainteresirane posjetitelje školom i informirali ih o programima i  usmjerenjima koja su dostupna u našoj školi. Kao i svake godine, učenici su oblikovali straničnik (Karla Fabijanec i Marija Puzjak, 4.b popularni bookmark, koji tematski prati projektnu nastavu).

Uz zanimljive projekte, u sklopu Erasmus+ programa, naša škola ove školske godine provodi projekt Nastava 21. stoljeća kojem je cilj uvesti inovativne metode i digitalne alate u nastavu. Na Danu otvorenih vrata svoje smo projekte prezentirali u učionici nazvanoj Erasmus+ kutak. Učenici su pokazali rezultate rada u projektu obilježavanja 200-te godišnjice smrti velike Jane Austen interaktivnom izložbom Jane Austen u 21. stoljeću koji se provodio tijekom ove školske godine pod mentorstvom profesorica stranih jezika Ankice Šarić i Helge Kraljik.

 Organizirana je i tribina za javnost u gradskoj knjižnici Ante Kovačića, Povijest za budućnost  na kojoj je premijerno prikazan film Sto godina od početka Velikog rata koji je  u potpunosti je učenički uradak nastao na nastavi povijesti pod mentorstvom profesorice povijesti Željke Winkler.

Sigurno treba izdvojiti i projekt Croatia – full of life (https://padlet.com/karla241/Croatiafulloflife) profesora geografije Brune Kureka i profesorice njemačkoga jezika Ide Globočnik čiji su učenici predstavili različitosti hrvatske tradicije i bogatstvo u jeziku, kulturi, običajima, prirodnim znamenitostima uz gastronomsku degustaciju.

Objave u medijima

O projektu: Razmišljajmo i rastimo (The Growth Mindset)

SŠ Ban Josip Jelačić odobren je i drugi po redu KA1 projekt Razmišljajmo i rastimo (The Growth Mindset) u vrijednosti od 22.343,00 €. Projekt će trajati 15 mjeseci (1.7.2019. – 30.9.2019.) i za to vrijeme bit će ostvareno 9 mobilnosti i 1 aktivnost job shadowing u Italiji, Grčkoj, Nizozemskoj, Sloveniji i Španjolskoj. Projekt je ocijenjen visokim brojem bodova: 96/100.

Cilj projekta je  poboljšati odnose unutar škole, unaprijediti komunikacijske i prezentacijske vještine učenika i nastavnika, osposobiti učenike i nastavnike za bolje nošenje sa stresom, razviti toleranciju i međukulturalno razumijevanje, unaprijediti rad s učenicima s poteškoćama u razvoju i učenicima imigrantima kao i poučavanje STEM predmeta, jačati sinergiju između formalnog i neformalnog obrazovanja, osvijestiti pripadnost europskoj kulturnoj baštini i razviti poduzetničke kompetencije. Daljnjim sudjelovanjem u međunarodnim (on-site i online) projektima, razvijat će se europska dimenzija škole kao i povećavati vidljivosti i prepoznatljivosti škole.

Projekt će rezultirati implementacijom stečenih znanja i kompetencija u nastavne i izvannastavne aktivnosti. U želji za što boljom pripremom za život u 21. stoljeću, u školi će biti otvorena učionica 21.stoljeća u kojoj će se raditi po modernim metodama poučavanja potičući kako samostalni tako i rad u grupama. Rezultati mobilnosti, uključujući učeničke uradke bit će predstavljeni široj zajednici na Danu otvorenih vrata 2019.godine te putem medija. Još tijekom projekta, bit će pokrenuti eTwinning projekti s međunarodnim partnerima pronađenim na mobilnostima.

Mobilnosti

Osam nastavnika i dva stručna suradnika pedagog i psihologinja  planiraju odlazak na devet mobilnosti i jednu aktivnost job shadowinga.

Designing Inclusive Educational Environments (stručni suradnik pedagog)

Coaching paths: Training for Educators (stručna suradnica psihologinja)

Soft Skills for Strong Teachers (nastavnica engleskog jezika)

The 4 Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools (nastavnica engleskog i njemačkog jezika)

Mindfulness for Teachers: A Hands-on Approach (nastavnica njemačkog jezika)

STEM: A Step For the 21st Century Education (nastavnica matematike)

The world,our classroom:Museums and cultural landscapes  (nastavnica hrvatskog jezika)

New Teachers for New Competencies:Personal competencies,teamworking and time management  (nastavnica sociologije,politike i gospodarstva)

 (nastavnik geografije)

Job Shadowing (nastavnica povijesti)

  • Provedeni projekti
  • Diseminacijski ečasopis
  • Objave u medijima

Bruno, naziv mobilnosti

Raising Responsible Citizen (RRC) je Erasmus + KA229 projekt koji provode pet partnerskih škola: Gymnasio Gennadiou (Grčka), Zespol Szkol im. Macieja Rataja (Poljska), Agrupamento de Escolas de Benavente (Portugal), Fatsa Cahit Zarifoglu Anadolu Lisesi (Turska) i Srednja škola Josip Jelačić (Hrvatska) kao voditeljica projekta. Odabrani su na temelju prethodne suradnje u KA1 i eTwinning projektima te zajedničkim područjima od interesa: unapređenje vještina i kompetencija 21. stoljeća putem inovativnih metoda poučavanja, kao i bavljenja pitanjima vezanim uz (cyber) zlostavljanje, učeničku depresiju i rano napuštanje školovanja. Nastavnici i učenici će imati koristi od transnacionalnog rada na ovom projektu dijeljenjem primjera dobre prakse i poticanjem učenika da aktivno sudjeluju u svome obrazovanju i da budu tolerantniji i odgovorniji.

Projekt se sastoji od dvije vrste događaja –mobilnosti nastavnika (JSEs) s ciljem unapređenja nastavne prakse pomoću inovativnih metoda usmjerenih na učenika i na taj način pomoći učenicima razviti svoje transverzalne i meke vještine i učeničkih mobilnosti (SLEs) s ciljevima da pomaganja učenicima promijeniti svoje stavove prema sebi, drugima i EU postajući tako odgovorni i aktivni građani koji će promovirati europsku kulturnu baštinu. To će dodati europsku dimenziju školama partnera povećavajući vidljivost. U SLE-u sudjeluje 70 nastavnika, a u JSE-u sudjelovat će 60 učenika (15-18 godina) s 15 nastavnika. Nastavnici će sudjelovati u razmjeni dobre prakse povećavajući svoje znanje o korištenju inovativnih metoda podučavanja. Oni će prezentirati i prilagoditi svoje planove poučavanja, razviti zajedničke za planirane aktivnosti na otvorenom učenju u SLE-ovima, stvarati RRC ebook i e-časopis za diseminaciju, predati lekcije u nastavnim zadaćama u školama domaćina i sudjelovati u sjeni radnih mjesta. Oni koji ne putuju bit će uključeni u pripremu i širenje aktivnosti. U SLE-u svi studenti surađuju sa svojim kolegama iz partnerskih škola praktički i onih koji putuju na licu mjesta, sudjelujući u planiranim aktivnostima sa sljedećim rezultatima: logotip projekta, Europska zelena aleja (sadnja stabala), istraživanje svijesti građana o hitnim slučajevima, digitalni plakati o hitnim postupcima, objavljivanje kampanje za podizanje knjige, povećanu igru ​​na stvarnoj stvarnosti, filmovi igranja uloga Podizanje ruke za demokraciju za sve i simulacija budućeg Europskog parlamenta, Univerzalna deklaracija o demokraciji iz 2030-ih objavljena nakon SLE, blog, QR kodovi kao gradski vodiči i časopisi o volontiranju.

Šest europskih škola partnera odlučilo se umrežiti kako bi poboljšali svoje vještine i kompetencije 21. stoljeća putem inovativnih metoda podučavanja. Nastavnici stranih jezika i učenici će imati koristi od rada na ovom projektu dijeljenjem primjera dobre prakse i poticanjem učenika da aktivno sudjeluju u njihovom obrazovanju, da budu tolerantniji i odgovorniji i da pomognu studentima razviti svoje transverzalne vještine. Mi kao nastavnici nastojimo pomoći studentima da promijene svoje stavove prema sebi, drugima i EU postajući odgovorni i aktivni građani koji će promovirati europsku kulturnu baštinu. To će dodati europsku dimenziju svim školama partnera povećavajući svoju vidljivost. Rezultati će biti dostupni online na web stranicama i društvenim mrežama projekta škole i na KA 229, kao i na lokalnim medijima.